provlimatismoi top banner 2019

Απολαμβάνουμε χαμογελαστοί μια χαρούμενη, δροσερή, πανέμορφη παρουσίαση. Η κάθε σελίδα της έχει όμορφα, απαλά χρώματα, μιλάνε τα ψαράκια, τα πουλάκια, τα γουρουνάκια, όλα τα χαριτωμένα ζωάκια που αγαπούν τα παιδιά. Φρασούλες μικρές, σύντομες, τρυφερές, σαν κι αυτές που συνηθίζονται στα παιδικά παραμύθια.

        Μόνο λίγες βδομάδες είχαν περάσει από τότε που η πληγωμένη και περήφανη πρωτεύουσα είχε γιορτάσει την απελευθέρωσή της από το φασιστικό ζυγό. Μια απελευθέρωση, που δεν την είχε χαρίσει κανένας δυνατός του κόσμου αυτού, παρά μόνο είχε κερδηθεί από το αίμα και τη θυσία του λαού της.

“Εμείς φύγαμε στα κρυφά. Μας κυνηγήσανε, μας προγράψανε. Κι η χώρα που μας δέχτηκε, σπίτι δε θάναι, μα εξορία”. Είναι δυο στίχοι του Μπέρτολ Μπρεχτ, του μεγάλου διανοητή, που πριν από εβδομήντα χρόνια, ήταν αυτοεξόριστος, διωγμένος από το φασισμό της πατρίδας του. Τα ίδια αυτά λόγια μπορούν ν ακουστούν κι από το στόμα των δυστυχισμένων παιδιών και των γονιών τους, που βρέθηκαν ξεβρασμένοι

Πολυτεχνείο. Αναδρομές και σκέψεις. Διαμαρτυρίες που λιμνάζουν στο τέλμα μιας ιδιόμορφης αυτοάμυνας και καταστολές με φόντο το ίδιο σκηνικό. Τι συμβαίνει άραγε; Γιατί οι καιροί αλλάζουν, ενώ τα προβλήματά μας πολλαπλασιάζονται;

Βλέπουμε το μόχθο μας να αυγατίζει τον πλούτο της γης. Βλέπουμε

ΠΟΙΩ. Είναι η πιο όμορφη λέξη των ανθρώπων. Η πιο σημαντική για την ανθρωπότητα. Σημαίνει κατασκευάζω, φτιάχνω, δημιουργώ. Ποιεί ο άνθρωπος με τα χέρια του. Ποιεί και με το μυαλό του. Κι όλα είναι εξίσου σημαντικά και όμορφα γιατί έχουν τη σφραγίδα της ανθρώπινης προσπάθειας. Όταν ποιώ σχεδιάζω πρώτα κάτι στο μυαλό μου αποβλέποντας σε ένα αποτέλεσμα, οργανώνω τη σχετική διαδικασία υλοποίησής του και στη συνέχεια μεταπλάθω αυτή μου τη σκέψη σε έργο προσπαθώντας να το επιτύχω με όσα μέσα διαθέτω. Ζωντανεύω την εικόνα 

Η Ελληνοφρένεια ως γνωστόν ανακοίνωσε την 19/9/2019,ότι η συνεργασία της με τον Real διεκόπη. “Ευχαριστούμε από καρδιάς τους συναδέλφους δημοσιογράφους & ηχολήπτες για την καλή συνεργασία που είχαμε. ‬‪Ευχαριστούμε και εσάς για την καθημερινή ακρόαση & στήριξη.‬ ‪Ραντεβού στα γουναράδικα. Καλή αντάμωση!‬”

        Ο ιδιοκτήτης του σταθμού εθίγη από τη λέξη “διεκόπη” και απάντησε σε έντονο ύφος

Το πόσο δέος και πόσο φόβο μπορεί να προκαλέσει αυτή η φράση του Κώστα Γκόντζου, αναγνώστη του περιοδικού ΚΑΤΙΟΥΣΑ, εξαρτάται από το πόσο βαθειά σκέφτεται κανείς τις συμπεριφορές των ανθρώπων τις τελευταίες δεκαετίες και ιδιαίτερα την περίοδο της τελευταίας οικονομικής κρίσης, που τσάκισε τις ζωές, τις κοινωνικές κατακτήσεις και τα όνειρα της πλειοψηφίας των ανθρώπων του λαού, αλλά και βοήθησε κάποιες ανήσυχες συνειδήσεις

Ο Γιώργος Μαργαρίτης, καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, έδωσε στις 2/7/2019 μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο περιοδικό “Κατιούσα”. Αναφέρθηκε στο θέμα της Αποχής, που απασχολεί τόσο αυτούς που είναι απογοητευμένοι από την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων του κεφαλαίου, όσο και τους “υπερεπαναστάτες” που θεωρούν ότι πρέπει να κάνουμε αποχή διότι

Κάθε που έρχονται εκλογές αλλά και στα συλλαλητήρια, στις πορείες, στις απεργίες, εκεί όπου περιμένουμε κι ελπίζουμε να βγει ο λαός στο προσκήνιο, να νιώσει τη δύναμή του, να σηκώσει κεφάλι και να πάρει την ευθύνη της ζωής του, μια περίεργη ανάγκη με σπρώχνει να ανατρέξω στους στίχους της Σονάτας του Σεληνόφωτος του Γ. Ρίτσου και ειδικά στην ενότητα της αρκούδας, της γερασμένης και βασανισμένης αρκούδας που πορεύεται καρτερικά υποταγμένη στις αλυσίδες

To 1848 κάποιος δημοφιλής κλόουν ενός τσίρκου στις ΗΠΑ, ο Νταν Ράις, χρησιμοποίησε το στολισμένο όχημα του τσίρκου για την προεκλογική του προβολή. Στόχος του ήταν με τα χρώματα και τις μουσικές του οχήματος να προσελκύσει ψηφοφόρους. Άλλοι υποψήφιοι βλέποντας την επιτυχία του προσπάθησαν να εξασφαλίσουν κι αυτοί μια θέση στο όχημα. Από τότε το πήδημα στο βαγόνι (jump on the bandwagon), συνδέθηκε με την προσπάθεια της επιτυχημένης επιλογής και σταδιακά εξελίχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες τεχνικές της προπαγάνδας.